Kelik Jer

Sunday, January 30, 2011

Berpeleseran Ke.......Nokia Shop,KFC,Pasar Malam

  29 Januari 2011
 
    Hari sabtu hari yang di nantikan setiap minggu,bukan apa,itulah hari bermulanya percutian bagiku setelah seminngu bekerja..kalaula kita bekerja tapi satu hari pon tak bercuti,macamana agaknya,..???,semua orng perlukan cuti dan rehat seprti aku juga..Jadi setiap minggu pada hari sabtu,seperti biasa aku akan keluar dengan kekasih hati ke merata tempat yg terlintas di fikiran,tapi biasanya ke mall la atau menonton wayang..

   Pada sabtu minngu ini kami keluar dengan 1 misi,misi membeli handpone baru,bukan aku,tapi si dia yang sudah lama teringin untuk menukar telefon baru mengikut perkembangan terkini yang mempunyai spec dan mudah di gunakan dan dibawa,dalam perancangan awal,dia terlebih dahulu memilih NOKIA C6 kerana application yg senang,touch screen dan multifuntion kerana mempunyai keybord kecil,setelah hampir dua minggu membuattinjaun harga dan memilih warna,jadi pada 29 jan 2011 aku dan dia teros ke Kuantan Parade,bagi aku untuk mencari gadjet seperti telefon bimbit,harga yg di tawarkan di sini lebih murah berbanding di tempat lain..setelah sampai,aku dan dia pergi makan dulu di KFC..hehehe..aku cuma makan burger sahaja,sebab makin lama kenal KFC,aku jadi naik muak dengan ayamnya..ada masa2 tertentu saja terasa sedap,selepas makan aku teros ke outlet yang telah di rancang,setelah membuat keputusan untuk membeli,harga yg di twarkan pd minggu lepas RM800.00 set original dari AVAXX..Tetapi pada haritu,harga telah di naikan menjadi RM830.00 untuk white dan RM850.00 untuk black..Setelah memeningkan kepala warna apa untuk di pilih,dia memilih warna hitam untuk di beli..Fuuhhh..lega..Setelah mencuba aku dapat terangkan serba sedikit apa yg aku rasa pada Nokia C6 :

- Rekaan yang cantik dan sedikit tebal kerana mempunyai  sliding keypad.
- Screen yg besar 3.2'' untuk melihat video atau gambar.
- Touch Screen yg agak bagus dan sensitif.
- Mempunyai Video call
- Aku tertarik jugak kat telefon ni ^-^

Nokia C6 White vs Black (Who Win)

   Sebelom membeli telefon,aku terlebih dahulu pergi makan ker KFC.saje nak buang duit ke tempat ini...lapor masih tak kenyang setelah melahap sebiji beger yg besar..Sedapp..Jempot makan..

Zinger Crunch Burger vs Snake Plate

   Ok cukup disini sahaja.makan sudah,telepone sudah,jalan2 pon sudah,semua pon sudah,sekejap sungguh masa sehari dan lagi sekejap untuk menghabiskan wang RM1000.00..hehehehe..its ok,janji hati seronok,yer tak..??, Last sekali aku sertakan sekeping gambar Si Gadis Ayu yng berpayung di Tengah Jalan Pasar Malam Gambut Kuantan..Siapa yang xkenl dengan pasar malam,disinila untuk mencari pelbagai juadah kuih muih dan aneka makanan selepas habisnya musim bazzar di bulan puasa ...

Gadis Ayu Berpayung


Psstt : Sportim RM1000.00 Vs HandPhone RM900.00..

No comments:

Post a Comment

: Powered By Nuffnang :

: Click Jer Yang Mana Suka :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...