Kelik Jer

Tuesday, May 24, 2011

Ditipu @ Tertipu

     Hari ni aku nak mulakan dengan bismilahhirohmannirahimm..hehehehe...dengan cuaca yg selalu panas ni,kite sejukan sikit hati ni,..apa yg aku nak bebelkan disini sebenarnya adalah pengalaman aku sendiri dengan melihat org di sekeliling aku ketika hendak membeli kereta,,,apa yg aku lihat,pelbagai kejadian seperti ditipu atau tertipu dengan ejen2 atau tawaran ketika membeli..aku sendiri tidak pasti apa yg patut ditpu oleh ejen2 ini,tp bukan semua..

    Jadi selepas pengalaman pertama,aku ada 1 lagi pengalaman kedua yg terjadi pd orng yg berada di sekeliling aku..dan yg berlaku ini adalah di company yg sama yg menjadi ejen kereta berjenama PROTON..nama company KANISMA EDARAN,DI IM..Seingat aku,dia (yg aku gelarkan sbg kak) telahpon book atau aplly loan selama 3 bulan..jadi sepanjang 3 bulan,aku kadang2 sentiasa juga menanya apa status pinjaman tersebut setiap kai dia masuk ke pejabat untuk membersihkan serba sedikit kekotoran yg ada..jadi sepanjang 3 bulan ini..ini yg berlaku..


Cth perbualan pendek aku dan dia :


( Minggu Ke - 3 )
aku : kak,camner loan kete,dah lepas ker..?? 
kak : ermmm ( mengeluh panjang ),tak tahulah,kak dah telepon dah,dia kata suruh tunggu..tgok minggu depan..
aku : owwwhhhh ( sedapkan hati dia ) besela tu,dia dalam proses la tu..akak tunggu jerla..
kak : tulah,harap2 minggu depan lulus la..lama dah ni tunggu..


( 1 bulan setengah )
aku : (seperti biasa ) kak..loan kete camner,dah lulus ker,ade masalah lagi x..??
kak : hurmmmm ( seperti biasa,ngeluh lagi ) haritu kak call,dia kata bank nak ni la,nak tu lah..gerento x cukup kuat la..
aku : macam2 pulak bank ni,ker dia saje nak duit poket ni,akan klu dia mintak pape dut,jgn bagi pulak..
kak : ishhhh..kak xkan bagi la..kite aplly full loan,knp nak bg pulak..ni dia kata tengah cube dekat eon bank pulak..harap2 lulus lah,tunggu lama2 kang x lulus,buat penat jer..
aku : tunggula kak,xnak cuber tempat lain ker..??
kak : tunggu ni tgok camner,takut jgk nak cuber tempat lain..

( baru2 ni,3 bulan dah )

aku : kak,camner prosedur ngn eon bank,dah ok belom..??
kak : erm..baru ni sales tu tel,dia kata loan x lulus sb anak kak ade buat loan dengan bank lain...
aku : loan ape pulak..tetiber jer..
kak : huh tula,kak tel anak,dia kata xpernah buat apa2 loan,tapi sales 2 kata bank batalkan loan sb anak kak ade wat loan
aku  : dah tu..???
kak : apa lagi,semalam kak pergi la tempat sales tu nak mintak 1 kenyataan yg di kelurkan bank tok wat report polis,pastu sales 2 cakap xder,cakap dalam keadaan takot2..
aku : pulak..sales @ tipu ke ape.??
kak : dia bg alasan mcm2 cakap bank tersilap nama la,apa la..sebenarnya laon 2 mmg x lepas..tp sales 2 xnak    bg tahu dari mula,di bg alasan mcm2 sb takot kak nak report polis..
aku : hurmmmm sabar jerla..ce buat tempat lain..
kak : tunggu 6 bulan lg baru boleh buat,sb nak bersihkan nm dulu ( dlm nada bengang )
aku : aiishhhhh..naye2..3 bulan nunggu,x jd mende..( dlm hati )


   Keciwa la hati seorang pelanggan yg jenuh menunggu kereta,dek gagal bekerjasama oleh manusia yg bernama PENIPU,mangsa pula DITIPU..klu x lulus,kata awal2..ni lama tunggu..jawapan yg dpt,hampeh..



Psstt : harap bersabarla...nasib masa aku dulu dalam 4 hari,kereta teros boleh bwk keluar,terpinga2 gak aku..hahhaha

No comments:

Post a Comment

: Powered By Nuffnang :

: Click Jer Yang Mana Suka :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...