Kelik Jer

Tuesday, April 5, 2011

Ber' akhirnya satu ganguan

  Semalam,aku telah berpindah ke rumah lain di kawasan taman perumahan INDERA MAHKOTA 2.Jadi tamatlah sudah kehidupan aku di kawasan perumah cenderawasih..bagi aku kawasan cenderawasih amat selesa untuk menjalani kehidupan yg normal kerana pelbagai kemudahan tersedia dengan mudahnya..tapi sepanjang aku hidup di situ selama hampir 2 tahun..terdapat pelbagai ganguan yg aku alami..bukan ganguan mahluk halus,tetapi ganguan oleh manusia yg layak di gelar nenek..

  Kat sini aku nak cerita sikit la,bukan aku x reti nak hormat org tua atau tak reti hidup berjiran,tetapi jiran aku ni terlalu kepoh mulutnya,pagi,tegahari sampai petang,sentese bergosip hingga ke maghrib..adoiiii..ok..aku akan cerita bnde ni dari pelbagai situasi.. :

* Situasi Pertama - 7.30am-8.00pm = Port belakang umah,Aku terjaga dari tido di sebabkan oleh bebelan si polan2 dengar cerita gosip..kuat lol sampai boleh terjaga..Cerita pasal nak beli lauk n nak masak apa jer pon..adoyaii>

* Situasi Kedua - 1.00pm-2.00pm = Port bawah pokok depan umah aku," awok masak ape harini,kite masok sawi goreng ngn ikan goreng jer,"Abohnya suka makan lauk ni,adoiiii...mental2,ni pon nak cite kat jiran2 ker..

* Situasi Ketiga - 5.30-Azan maghrib = Port tepi Umah aku, "awok wat mende weii,meh ler,sok sek sok sek,anak orang tu x tahu dosa pahala ker,sok sek sok sek..sampai la ke azan..adoiii...

  Dok cerita pasal org la..dari ulu sampai ke hari ni..tp skang aku dah tak dengar sore tu lagi..aman se dengan ganguan dia..bayangkan hampir setiap hari,dari nak g kejer sampai balik kejer,mesti dok nmpk muka dia bercerita n melepak depan umah tu..naik muak plak rasanya..

   kepada makcik yg terlibat,aku mintak maaf la cakap sal korang,cuma aku tak suka la tengok,pastu dorang asik nk ngumpat,telinga aku ni tak pekak lg untuk dengar segala perbualan mereka..wassalam..

No comments:

Post a Comment

: Powered By Nuffnang :

: Click Jer Yang Mana Suka :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...