Kelik Jer

Tuesday, February 1, 2011

Aku Dan Facebook

1 Februari 2011

    Facebook memang tidak boleh dipisahkan dengan manusia pada zaman ini,sebut sahaja facebook,seme orang tahu dari sekecil-kecil umur sehingga setua-tua manusia..hampir 1/3 atau 500 juta manusia di dunia ini mempunyai akaun facebook untuk merapatkan hubungan di antara manusia di sekelilingnya tanpa mengira bangsa,agama,negara,jauh dan dekat,faceebook dapat merapatkan hubungan itu,itulah tujuan sebenar facebook,untuk mencari rakan di hujung jari,berbalas entri antara 1 sama lain,berkongsi gambar dengan rakan2 lain,bagi aku,facebook mempunyai kebaikan yg tersendiri dari segi pandangan yang positif,kalau kite pandai dan bijak dalam menggunakan facebook yang dicipta oleh mark zuckerberg.ia pasti mendatangkan kegembiraan pada setiap manusia..Bagi aku,di zaman yang penuh dengan teknologi ini,kita patot mengunakan teknologi itu sebaik-baiknya..


Connect And Share
 

    Setiap hari kita akan membuka akaun Facebook untuk di update dan melihat komen rakan-rakan kita..bagi aku,jika ada masa,aku akan buka akaun facebook dulu pada setiap pagi,jika ada mood terlebih,aku akan update status sendiri..hehehe..ok la,ini jer yg aku tahu pasal facebook...semua orng ada dapat menggunakanya,jadi,gunakanlah dengan sebaiknya... jika salah digunakan,bahana yang akan dapat terutama seperti bergaduh di dalam facebook antara rakan atau suami istri atau pasangan lain,bagi ygmenyalahgunakanya,facebook menjadi medium untuk berdebat sesama pasangan sehingga berlakunya perkara yang tidak diingini..sehingga menimbulkan persoalan diantara rakan2 kita..jadi,tepuk dada,tanya selera..yang baik dan buruk,semua dari kita,jgnlah sesekali menyalahkan teknologi harini..

Contoh
 
 
Psstt : Dengan facebook,ownernye antara manusia yg terkaya di dunia dan manusia paling muda yg berjaya

No comments:

Post a Comment

: Powered By Nuffnang :

: Click Jer Yang Mana Suka :

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...